Kupując nowy samochód każdy praktycznie każdy właściciel wykupuje ubezpieczenie Auto Casco w najdroższym wariancie serwisowym. W przypadku pojazdów kilkuletnich właściciele nierzadko próbują zaoszczędzić i wykupują polisę w najtańszym wariancie kosztorysowym, co w przypadku szkody spowodowanej z własnej winy albo przez nieznanego sprawcę może okazać się przykrą niespodzianką.
Wszyscy ubezpieczyciele oferują ubezpieczenie AC w trzech wariantach: kosztorysowym, warsztatowym lub optymalnym i najdroższym serwisowym. Ubezpieczenie w wariancie warsztatowym pozwala na bezpłatną naprawę pojazdu w sieci warsztatów współpracujących z danym ubezpieczycielem, a wariant serwisowy uprawnia do naprawy w autoryzowanym serwisie naprawczym pojazdów danej marki.
W przypadku zdecydowania się na ubezpieczenie samochodu w wariancie kosztorysowym poszkodowany dostaje odszkodowanie i jest pozostawiony sam z naprawą. Zasady ustalania wysokości odszkodowania w wariancie kosztorysowym ściśle określają Ogólne Warunki Ubezpieczenia Auto Casco, a wypłacone kwoty oscylują zazwyczaj w wysokości 40 – 60 % rzeczywistych kosztów naprawy. Wariancie kosztorysowym poszkodowany nie jest zobowiązany do udokumentowania naprawy fakturami, jednakże ubezpieczyciele uwzględniają ceny nieoryginalnych i najtańszych części, a dopiero w przypadku ich braku, ceny części oryginalnych producenta pojazdu, najczęściej z potrąceniem 30 % wartości tych części. Część ubezpieczycieli z góry określa wysokość godzinowych stawek roboczych w granicach 60 – 70 złotych, czyli w granicach połowy rzeczywistych stawek rynkowych. Do tych potrąceń często dochodzi także amortyzacja części, zależna od wieku pojazdu.
Ubezpieczenie pojazdu w wariancie kosztorysowym najczęściej nie pozwala na usunięcie skutków kolizji bez wyłożenia dodatkowych środków pieniężnych, dlatego też zawierając nową umowę ubezpieczenia zastanów się czy warto zaoszczędzić kilkaset złotych i ryzykować usunięcie potencjalnej kwoty z własnej kieszeni. Czy nie warto ubezpieczyć samochodu w droższym, ale pozwalającym na uniknięcie dodatkowych kosztów wariancie warsztatowym, bądź serwisowym?
Potrzebujesz pomocy w dochodzeniu odszkodowania? Skontaktuj się z naszymi konsultantami:
+48 91 483 70 14
+48 508 589 589
biuro@cito.szczecin.pl
Możesz nas również odwiedzić w Biurze i porozmawiać z nami bezpośrednio. Zapraszamy w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00, a w czwartki od 10:00 do 18:00.